6. REFLEXIÓ 1
M.ANGELS | 12 octubre 2011REFLEXIÓ 1: 12/10/2011
OBJECTIUS PROPOSATS: Fins al moment, el blog s’havia proposat com:
- Elaborar un blog que sigui:
- una eina per la mestra per treballar a l’aula, per agilitzar les tasques diàries,
- un mitjà per comunicar-nos amb les famílies, per informar-los de què anem fent, d’oferir-los pautes i guies perquè puguin parlar amb els seus fills del què fem a classe.
DESENVOLUPAMENT:
Per crear el blog es va pensar entre Blogger o WordPress (el blog que promou xtec). A l’escola es segueix el model de xtec (wordpress) i per això es va escollir aquest. De totes formes, penso que no importa si blogger o wordpress, importa fer-ho.
Com a títol es va escollir l’any de naixement dels nens de p3 i es va posar un nom genèric: nens i nenes del 2008, ja que és fàcil de recordar.
Es van començar fent entrades i creant les pàgines segons els apartats en què es volia estructurar (es pot veure en l’article anterior (http://blocs.xtec.cat/blogsunaeinadaprenentatgeicomunicacio/2011/10/11/5-farcint-el-blog/).
Es va començar a posar-hi informació fent servir els següents recursos 2.0:
- youtube: vídeos
- smilebox: llibres digitals
- goear: cançons
- picasa: diapositives d’imatges (bits, fotografies…)
Són programes àgils i de fàcil utilització.
RECURSOS:
- Canó de projecció i pissarra digital.
- Connexió a internet i ordinador a l’aula (del mestre)
- Programes de gestió de continguts (com el picasa)
- Disposar dels recursos ja seleccionats.
AVALUACIÓ:
Després d’utilitzar el blog durant uns dies m’he adonat que hi ha coses que no acaben de funcionar, que cal reestructurar i millorar i d’altres que funcionen força bé.
Podríem dir que, valorant-lo:
- Permet tenir tots els recursos per fer les activitats/rutines del BON DIA allà mateix. Alhora potencia poder treballar amb grans imatges -per afavorir l’atenció i la memorització així com l’adquisició de vocabulari- i és alhora un suport auditiu i de força qualitat en el cas de les cançons molt important. És pràctic i útil.
- També serveix s’informa als pares què es va fent (què fem aquesta setmana). Encara no hi ha hagut un feedback per saber si aquella informació els és interessant o no.
- S’han fet entrades (articles) sobre aquelles activitats noves o diferents pels nens i nenes (ja que és el principi de curs i el període d’adaptació). Aquestes activitats no han generat generat comentaris, per tant de moment no és una eina molt comunicativa.
- Demana una formació mínima i certa agilitat en l’ús dels recursos 2.0 per part dels mestres per poder tenir el blog amb els recursos que poden ser interessants.
Per altra banda, m’adono que:
- Dins del blog comença a haver-hi molta informació a les pàgines. Cal una reestructuració.
- Tinc un desconeixement important de si els pares fan ús del blog. Pel contacte directe, alguns saben què hi ha però no en fan ús, altres no hi pensen. Tampoc sé de quins mitjans les famílies disposen. Caldrà treballar molt més aquest punt.
- Suposa una treballar molt conjuntament amb la programació d’aula i ja tenir clars quins recursos pots fer servir i com. Demana anticipació.
Metodològicament:
- Tot i que dinamitza el treball a l’aula, el fa més motivador, no hi ha un canvi important en el treball a l’aula, en el dia a dia. De moment, només s’ha utilitzat les possibilitats del blog com a informació pràctica i d’ús per la mestra en el dia a dia i per informar a les famílies. No s’ha plantejat com una eina de treball o aprenentatge diferent.
OBSERVACIONS:
Cal aprofundir molt més en el tema dels blogs, en la seva estructura i possibilitats, en com organitzar-lo, com fomentar la comunicació, etc.